Politics :: Europe

YEREL SEÇİMLERE DOĞRU...
Wrote by yasardilsiz on May 19th 2008 at 11:32 AM.

Tags yerel seçimler, iktidar, AKPARTİ, CHP, MHP, seçim, ara seçim, Genel seçim, Baykal, Bahçeli


Önümüzdeki Mart ayında yapılacak olan yerel seçimlere yönelik içteniçe çalışmalar sürüyor ve hatta CHP startı Tuzla'dan verdi bile... Diğer partiler de biryandan büyükşehirler için aday yoklamaları ve avına çıkmışken bir yandan da oylarını bu seçimlerde artırarak bir anlamda genel seçimlere yatırım yapmak düşüncesindeler.

Ama gözden kaçan birşey var...

AK Parti sadece yerel seçimlere değil baskın bir ara seçimle parsayı tekrar toplayabileceği bir zemin hazırlamanın da peşinde... Bu bir duyum ya da sözylenti değil... Sadece bir gözlem ve gelişmelerin gittiği istikametin hissettirdileri...

Parti kapatmayla meşgul olsalar da aslında onlar asıl hazırlıklarını parti savunmasına filan ayırmıyorlar. Ara seçim ve yerel seçimleri birarada yaparak yeni partiyle yeni bir fırtına daha estirebilmenin hesabı peşindeler.

Geçen seçimlerden bu yana yapılanlar ortada iken şansları nedir ne değildir o konu politik analizcierin işi ama; ben buraya kayıt düşüyorum: Alacakları oy genel arenada yine yüzde 35lerin altında olmayacaktır. Belediyelerini koruyacaklar hatta Diyarbakır, Adana, Antep gibi yerleri de kendi hanelerine yazacak çalışmalar peşindeler ve alacaklar.

Diğer partilere gelince; Onlar hala Antitayyipçilik oynamaya devam edeceklerdir. Baykal belli zaten; müzmin muhalefetliği seviyor; MHP küçülmek durumunda kalacak... Ve bu ikili AK Partinin muadili partiyi yine tek başına iktidara taşıyacaklar. Zira işdünyasına alternatif gösterilebilecek yeni bir oluşum da çıkmayacağına göre durum bu meyanda gelişecektir.

İlk meclis seçim sonrasında anayasa başta olmak üzere bu dönemlerden kalan hesapları masaya yatıracak ve meclis aritmetiğinde 400 milletvekiliyle dilediğini yapacaktır.

Birçokları bu yazıyı tamamen halüsinasyon olarak niteleyebilir.

Ama şunun şurasında Mart'a birşey kalmadı.

Göreceğiz...

Belki Mart sonu tekrar dönüp bu yazıyı gözden geçiririz...

Bu güne dek bu partiyle ilgili hiçbir düşüncemde yanılmadığımı ifade edebilirim...

Saygılar

 



Rate This Article:




Comments (21)

koykahvesi

Maalesef belediyeleri de yine alıp halkın hakkını ödünç (ç)almaya devam edecekler. Bizim halkımız uslanmıyor ezilmekten.. Parti de kapansa, siyasi yasaklar da gelse onların kuklaları seçilmeye devam edecek. Benim en çok üzüldüğümse yaptıkları dini istismar. Bu insanların gerçekten müslüman olduklarına inanan halkıma üzülüyorum. Zamanında Erbakan hocaya kızardık hepimiz. Bugün söylediklerimden utanıyorum. Tayyip ve saz arkadaşlarını görünce, Erbakan melekmiş diyorum.. Esenlikle kalın..
(19/05/2008 17:53)

meseka

öncelikle mhp neden küçülüyormuş?? ayrıca akp yi iktidara chp ile mhp mi getirdi. sonra iş dünyasına alternatif göstermek demişsiniz. halk mı seçiyr hükümeti yoksa zengin patronlar mı? size göre herhalde muhalefet ile iktidar iş birliği yapıyor ayrıca anti tayyipçilik yapan yok bence. rte nin söylediklerine cevap veriyorlar. şahısa muhalefet edildiğini ve fikir üretilmediğini düşünmüyorsanız sizin için çk üzülürm. bahçelinin ya da baykalın konuşmalarını hiç dinlemediniz herhalde. meclis tv ye göz atın derim
(19/05/2008 19:29)

meseka

düşünmüyorsanız değil düşünüyorsanız yazacaktım yanlş yazmışım özür dilerm. bir de hazır aklıma gelmiştken dtp ye hiç değinmemişsiniz. onlar hakkında da kapatma davası vardı diye hatırlıyrum. ne oldu devametmiyor mu yoksa. haberlerde hiç duymuyorum onlarınkini. eğer akpnin kapanması da dtp gibi uzarsa bunları konuşmaya daha yıllarca devam ederiz...
(19/05/2008 19:34)

yasardilsiz

AKPARTİ kapanmak istiyor zaten... Kendileri de girdikleri yolun dönülmez olduğunu gördükleri için "yola devam" diyebilmek için temiz bir sayfa açmak zorunda olduklarını çoktan biliyorlar... Sadece Baykal ve Bahçeli taraftarları kabul etmek istemiyorlar olan biteni... Çünkü siyaset yapmak dehadır... İktidarın adımlarını eleştirmek değil... Ne koymuşlar milletin önüne bugüne kadar sandıktan başka... En son getirdiği sandık kendilerini hezimete bu admaları iktidara taşımadı mı? Bence gündemi okuyamamaktan başka birşey değil... RTE atıyor topu ortaya arkasından malum şahıslar fırlıyorlar... Bu arada RTE işini görmeye devam ediyor... Yani malum deyişle: "yola devam"
Kimsenin onları kaale aldığı bile yok... Güneş balçıkla sıvanmıyor işte... Dirayetli siyaseti neredeyse unutmuş ve miadı dolmuş siyaset adamlarıyla varılacak bir menzil görmüyorum ben... Sadece lafkalabalığı... Meclis TV seyrederek zaman öldürmeye bile değmez... Bence memleket TVye bakın... Vatandaş biliyor gerçeği artık... Ve gidecek yine çalışana verecek, lafyapana değil... Lafla peynir gemisi yürüseydi Baykal çoktan iktidar olurdu...
Bahçeli ise daha çoooook çalışmalı... Ocakları kapatmaktan fırsat bulursa o da birşeyler yapacak inşallah...
Saygılar
(20/05/2008 00:18)

nelliyizbudak

Yazınızdaki düşüncelerinize katılıyorum. Zira seçimlerde olduğu gibi sıkı çalışıyorlar. Ne yapılan zamlar ne de iliğimize kadar soymaları hiç birşey değiştirmişe benzemiyor. SEçimlerde onlara oy verenler tarafını değiştirecek gibi görünmüyor. Olan arada kalanlara olacak yine yani bizim gibi düşünenlere...

(21/05/2008 17:54)

wind

Valla ben artık hiç birşeye şaşırmıyorum.İyi ve sıkı çalıştıkları için takdir bile etmek gerek.Sürpriz bir şekilde % 47 ile geldiler işte gördük, silme götürürler artık yerel seçimlerde:(
(22/05/2008 01:38)

yasardilsiz

kesinlikle katılımaktayım ve yazımda a işaret ettiğim bu... Kimse verdiğini kabul etmiyor gerçi... Ama veren vereceğini vermiş birkere...
(22/05/2008 10:43)

koykahvesi

Bu gidişle tek partili döneme geri döneceğiz desenize :) Anketlerde bir aralar %69 falan deniyordu. Şu andaki tablo bile iki kişiden biri AKP'li diyor. Kim bu benim diğer eşim? Gariban halk, seçimde kömüre, dönere kanıyor. Genç Parti de sürpriz oy almadı mı? Asıl olay halkın arasına inmek. Nedense Baykal halkla muhattap olmuyor. Aristokrat takılan bir solcu, ilginç.. Bahçeli önünde kağıt olmadan konuşma yapamıyor? Hafif Atatürk'ü andıran buğulu sesi yetmiyor. Hepsi de yeteri kadar halkın içine çıkmıyor. Masa başından seçim olmaz. İneceksin meydanlara... Yoksa sahipsiz kalır vatan..
(22/05/2008 10:50)

yasardilsiz

KİM İNECEK MEYDANLARA...
en son T.Ö. indi... bak yaptığına... yüzbinlerin hayalini milyon dolara sattı...
meydana insen satılıyorsun, inmesen yine harab oluyorsun...
umutsuz vaka...
saygılar
(22/05/2008 11:02)

koykahvesi

Olay o zaman kısır döngüye gidiyor. Memlekette hiç mi dürüst adam yok? Artık dürüst yüzler görmek istiyorsak, indiğinde de destekleyeceğiz. Biz doğru insanımıza sahip çıkarsak, onları satın almaları zor olur. Ben memlekette böyle düzgün yönetici adaylarının var olduğuna inanıyorum.
(22/05/2008 15:39)

yasardilsiz

Tek çözüm var; GENÇLİK SİYASET YAPMALI...
Eski köye yeni adet denilecek ama;
aynı hamam aynı tas muhabbetinden iyidir...
(23/05/2008 09:46)

koykahvesi

Gençlik siyaset yapmalı evet ama gerçekten gençlik. Milletvekili seçilme yaşını 30'dan 25'e indirdiler, ama ben bunun yeterli olmadığı görüşündeyim. Nasıl 18 yaşındaki bir genç istediği parti ya da vekile oy verebilir, seçebiliyor; o gencin seçilme hakkı da olması gerekir. Bence milletvekili seçilme yaşı 18 olmalıdır. En güzel en heyecanlı en dürüst yaşlar onlardır.. 25'lere gelindiğinde, bugünkü Türkiye'de insanın yaşama isteği kalmıyor.
(23/05/2008 12:28)

yasardilsiz

yA GENEL BAŞKANIN ONAYLAMADIĞI HANGİ İSMİ MECLİSE SOKABİLMİŞİZ BUGÜNE KADAR...
Seçimlerde oyverdiklerimiz genel başkan yağdanlıkları çoğunca...
Yoksa siz hala millete vekil seçtiğini sananlardan mısınız?
(23/05/2008 12:51)

koykahvesi

Tabi ki hayır.. Önce seçim sistemi değişmeli. Ama öyle yok İtalya'dan, yok İsviçre'den, Amerika'dan ithal kanunlarla değil. Tabi bunu da yapmak işlerine gelmez. Zaman zaman çok bağıran oldu bu konularda ama onları da susturdular. Halk, (işbirlikçi olmayan, az miktardaki bağımsız) basın organları, bu konuda bastırmalı.
(23/05/2008 12:56)

yasardilsiz

Bu seçim sistemini değiştirme mevzusunda hngisi samimi ve dürüst davranır ki?
Ben ihtimal vermiyorum bile adam gibi bir sistem getirebileceklerine...
Denemek dahi zor bağımsız aday olmayı... başta halk yadırgıyor bağımsızı...
"adam olsa bir partiden girerdi" diye...
bu haldeyiz
(23/05/2008 13:43)

koykahvesi

Halkın görüşlerinde ön yargıyla tahmin yapmanın hiç doğru olmadığının AKP'nin imkan verilmediği halde bu oranda oylar almasından anladık. Bağımsız bir milletvekili neler yapabilir, ne kadar tepkisini koyabilir, orası tartışılır tabi. Eğer siyasiler bu sistemin değişmesinde samimi değillerse, isteksizlerse, bu bakımdan kamuoyunun baskı yapması gerekiyor. Bağımsız gazeteler, yazarlar, siz, biz, parti ve oluşumların tabanları. Sivas'ta, Amasya'da kongreler toplantılar yapılırken, halk hazır mıydı böyle birşeye? Halk hazır mıydı cumhuriyete? Düşünceler fikirler yayılmak isteniyorsa bunun için çaba göstermek gerekir. Güçlü bir örgütlenme olursa, gerek seçim sistemi, gerek başka şeyler, ne olursa olsun, halk istediğini yaptırabilir. Egemenlik milletindir, millet vekilinin başbakanın değil. Madem bu sözü söylüyoruz, gereğini yapmak lazım. O da nedir, hakkımıza sahip çıkacağız.
(25/05/2008 12:52)

tanerguven

Kesinlikle buradaki görüşlere katılıyorum... Halk gerekli desteği ve baskıyı oluşturmalıdır. Çaba göstermeksizin bir yerlere ulaşabilmek kabil değildir.
(25/05/2008 13:31)

yasardilsiz

"Egemenlik milletindir, millet vekilinin başbakanın değil. Madem bu sözü söylüyoruz, gereğini yapmak lazım. O da nedir, hakkımıza sahip çıkacağız."
Hakkını aramayan/arayamayan milletler kendilerine hak diye sunulana müstehaktırlar...
SAYGILAR

(25/05/2008 13:34)

Dr. Hüseyin BALBAY

bu yasardilsiz kimdir, nedir kendini tanıtırsa çok iyi olacak, aksi takdirde benim sinirlerim bozulacak. adamın taktiği basının her zaman yaptığı taktik ve bizim karnımız artık bunlara tok. taktiği anlamayanlara anlatayım: BUNLAR SANKİ AKEPEYİ İSTEMEYİP, BİRYANDAN DA ONUN REKLAMINI YAPAN, YANİ VATANDAŞA AKEPENİN TEKRAR % 35'LERİN ÜZERİNDE OY ALACAĞINI LANSE EDEREK ONA OY TOPLAYAN EKİP ÇALIŞMASI İÇİNDEKİLERDİR. VATANDAŞ HAAA BUNLAR YİNE MALI GÖTÜRÜYORLAR ZATEN DİYEREK ÇOĞUNLUĞUN PEŞİNE DÜŞECEK. VATANDAŞIN BU NUMARAYI HERZAMAN YEDİĞİNİ BİLİYORLAR. İŞTE TAKTİK BU. ANLAYANLARIN, ANLAMAYANLARA ANLATMASI RİCASIYLA................
(25/05/2008 19:45)

yasardilsiz

Hüseyin Bey...
Bence haksızlık etmişsiniz...
Beni ne kadar tanıyorsunuz ki böyle yorumlarda bulunuyorsunuz...
Kaldıki...
Size buradan yazmak zorundayım çünkü size erişebileceğim bir link bulamadım... Bulsam oradan size gayet net cevap verebilirdim...
Saygılar..

LÜTFEN ÖNYARGILARINIZDAN ARININIZ...
(25/05/2008 20:47)

koykahvesi

Doktor bey, burası herkesin yazılar yazabileceği ancak editör onayından geçerek sadece en kaliteli yazıların yayınlandığı özel bir portal. Yazılarımızı onaylatmak, deveye hendek atlatmaktan daha zor. Çok ciddi denetlemeler yapıyorlar ve site sahiplerinin bu konuda iyi iş çıkartıklarına inanıyorum. Onlardan Allah razı olsun bize burada sesimizi daha çok insana duyurmamıza olanak sağlıyorlar. Ciddi şekilde ince eleyip sıkı dokuyan koskoca editörlerin, sizin o tespit ettiğiniz takiyecilik dediğiniz sözleri görememesi olağan değil. Benim gördüğüm kadarıyla bu my inube portalında her türden görüşe yer veriliyor ve demokratik bir ortam olduğuna inanıyorum. Buyrun siz de gelin kendi düşüncelerinizi yazın gönderin biz de sizi okuyalım. Ama öyle buradaki yazarlara falan çamur atmanız hiç hoş değil. En azından daha sakin bir üslupla yorum yazarsanız daha güzel şeyler paylaşabiliriz daha iyi bir ortam olur. Sevgi ve saygılarımla.. köy kahvesi ahalisi...
(26/05/2008 16:28)

Add a new comment:
Name:
E-Mail:
Your website (if you have):
Your Message:
Security Code:


Latest Comments

 inube ye başarılar...
 Keşke gerçekleşmiş olabils...
 nice mutlu yıllara inube ;)...
 Doğruysa çok ahlaksız bir i...
 Yeni başlayanlar için çok f...
 CAN DOSTUM ARTIK BIZDE BIKTI B...
 Bugün konum “ İnube.com”...
 çok uzun yspmışsın...
 anlamadı ben :)...
 bnm oldugum her yerde sende ol...